Politica de retur pentru consumatori. Diminuarea valorii bunurilor
Consumatorul beneficiaza de o perioada de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanta sau dintr-un contract in afara spatiilor comerciale, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute de dispozitiile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorului in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea sau completarea unor acte normative.
Daca produsul achizitionat nu corespunde asteptarilor Consumatorului, acesta din urma il poate returna. In legatura cu returul, Vanzatorul ofera doua optiuni: rambursarea contravalorii produsului achizitionat ori folosirea de catre Consumator a sumei de bani provenite din stornarea produsului pentru achitarea altui produs disponibil pe www.rapidgsm.ro.
In calitate de Consumator, aveti dreptul de a fi informat cu privire la reglementarile aplicabile referitoare la incheierea contractelor la distanta intre profesionisti si consumatori in contextul in care apelati la serviciile oferite de Vanzator.
Clientul are dreptul in acest termen de 14 zile de la primirea bunului comandat de a notifica in scris Vanzatorul cu privire la dreptul sau de retragere, in concret cu privire la intentia de retur, prin completarea formularului de retur disponibil AICI.
Numai cererile de retur transmise in scris se vor lua in considerare. Ulterior completarii formularului de retur, produsele returnate se vor expedia la adresa: ELECTRO ACCES SRL, strada Zorilor, bloc 5B, scara A, parter, Zimnicea, Teleorman, cod postal: 145400, Tel: 021.555.2990.
Vanzatorul restituie orice suma primita de la Consumator, respectiv contravaloarea produselor si a transportului initial al produselor catre Consumator, in termen de maximum 14 de zile de la data primirii Produselor de catre Vanzator. Clientul va suporta cheltuielile de transport pentru efectuarea returului catre Vanzator. Vanzatorul ramburseaza contravaloarea bunurilor returnate folosind aceleasi modalitati de plata ca si cele folosite de Consumator pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care consumatorul a fost de acord cu o alta modalitate de plata. Astfel, daca produsele au fost achitate online, prin card bancar, Vanzatorul va rambursa contravaloarea comenzii returnate tot prin transfer bancar. In cazul in care coletul care face obirctul returului a fost achitat la livrare, in variata ramburs, Vanzatorul va putea efectua rambursarea prin mandat postal in cazul incare Consumatorul nu specifica altfel.
Rambursarea se realizeaza in urma primirii produselor returnate de catre Client si a verificarii acestora de catre Vanzator.
Produsul va fi returnat impreuna cu factura de achizitie in original.
Coletele sosite la Electro Acces cu plata ramburs vor fi automat refuzate de catre personalul Vanzatorului. Email-ul la care ne puteti contacta pentru restul situatiilor (detalii comenzi, detalii expeditii) este contact@rapidgsm.ro.
Vanzatorul suporta costul transportului atunci cand returnarea produsului este determinata de culpa acestuia (cu titlu de exemplu, in cazul produselor cu defect de fabricatie). In acest caz, va invitam sa cititi pagina dedicata Garantiilor AICI.
Vanzatorul va refuza returul urmatoarelor tipologii de produse, care sunt considerate in virtutea OUG 34/2014 ca fiind bunuri exceptate de la retur:
furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator (casti tip ”in ear”, fes cu casti,casca Bluetooth etc.);
furnizarea de produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
contractele de servicii, dupa prestarea integrala a serviciilor si, in cazul in care contractul da nastere unei obligatii de plata pentru consumator, daca executarea a inceput cu acordul prealabil expres al consumatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul de retragere dupa executarea integrala a contractului de catre profesionist (testare, asamblare, montare component sau orice alt serviciu prestat de catre Vanzator).
Consumatorul este responsabil in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In cazurile in care produsele returnate prezinta urme de uzura, zgarieturi, lovituri, socuri electrice, accesorii lipsa, ne rezervam dreptul de a decide acceptarea returului sau de a retine o suma din valoarea produsului ca urmare a diminuarii valorii acestuia, suma ce va fi comunicata Consumatorului dupa evaluarea efectuata de Vanzator asupra prejudiciilor aduse, care sa acopere taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil) al produsului sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca produs second hand (resigilat).
De asemenea, Vanzatorul isi rezerva dreptul de a refuza acceptarea returului in situatia unor abuzuri (exemplu: retururi repetate).